יום שישי, 3 באוקטובר 2008

על אירועים ומקדמי מכירות

בעולם שיווקי צפוף, בו כל חברה וארגון נאבקים על הגישה ללב הצרכנים, על חשיפה ועל מודעות, נודעת חשיבות עליונה למיתוג נכון, יחסי ציבור יעילים ובעיקר לפרסום שעובד. אחת הדרכים הטובות לקדם מוצר, שירות או אדם היא על ידי הפקות יוקרה ואירועים חגיגיים, כאלו שמושכים אליהם מוזמנים בעלי שם מכל קצוות הארץ והעולם, אשר מעוררים עניין רב בקרב התקשורת והציבור - ואולי אפילו יצוצו בחדשות לקראת סוף מהדורת המרכזית.

מקדמים מכירות

הרעיון המרכזי הוא קידום מכירות בלתי אמצעי. למה הכוונה? נניח כי חברה מסוימת מעוניינת לקדם מוצר טרי, ובמקביל למתג את עצמה מחדש. דרך אחת לעשות זאת היא יציאה למסעות פרסום נרחבים, בטלוויזיה, בעיתונות ובשלטי החוצות, שיביאו לה חשיפה המונית תוך השקעת משאבים אדירים.

יותר ויותר חברות פרסום מגיעות בשנים האחרונות למסקנה כי פרסום שכזה, בהיותו יקר מאוד, לפעמים פשוט אינו מספיק, ולעיתים יש למצוא דרכים חדשות להגיע ללב הצרכן. אותה חברה שמעוניינת לקדם את המוצר שלה בצורה שונה וזולה יותר, יכולה למשל לארגן מספר הפקות יוקרה או אירועי השקה , שיחשפו את המוצר הישר לקהל הרלוונטי המוזמן לאירוע. כערך מוסף, אירועים אלה ימקדו אליהם תשומת לב אוטומטית מצד מדורי הרכילויות והעיתונות ויזכו לחשיפה רבה.

על ידי עיצוב אירועים נכון, שמתייחס לכלל האלמנטים החשובים כמו מוזמנים מעניינים ורלוונטיים -סלבריטאים, מנהלים, לקוחות, ארגון נכון של הערב - קייטרינג, ארוחת גורמה, תערוכה, מסלול דוגמנות ושלל שיטות נוספות, אותה חברה יכולה ליצור אירוע קונספט ייחודי שיקדם את המוצר שלה בצורה יעילה ואפילו חסכונית.

אמנם, ישנם כאלה שיטענו כי דיווח בתקשורת על הפקות יוקרה מסוג זה הוא מעין "פרסום חינם". הדבר רחוק מלהיות אמת. מאחר והרי הפקות יוקרה כאלו עולות כסף – המון כסף, בדרך כלל – קשה מאוד לטעון שמדובר ב"פרסום חינם" - מדובר בשיטת פרסום וקידום מכירות לגיטימית ומקובלת, עם קבלות של הצלחות ועם הרבה הילה יוקרתית סביבה.

חשיבות מכרעת מיוחסת ל- עיצוב אירועים נכון ויעיל. הפקות כנסים למשל, או אירועי השקה של מוצרים, וכל הפקות יוקרה או אירועים שיווקיים אחרים תלויים לחלוטין בקונספט שאותו הם בונים על מנת לקדם את המוצר. לפיכך, מארגני אירועים כאלו בדרך משלבים יצירתיות רבה, עיצוב יוקרתי ומפואר תוך כדי התאמה ללקוח על מנת ליצור אירוע קידום מכירות יעיל שפונה היישר לצרכן.

מתאימים את האירוע

עיצוב אירועים כמו הפקות יוקרה, הפקות כנסים, אירועי השקה וגם אירועים אחרים, מבר מצוות ועד לחתונות, ממסיבות פרידה ועד מסיבות רווקים – הוא עסק מורכב. ישנם כל כך הרבה פרמטרים ונושאים שיש להתחשב ולהתעסק בהם, ולפעמים דומה כי עיצוב אירועים כולל בתוכו פשוט הכל. העיצוב החיצוני של האולם, מקומות הישיבה, כיבוד גורמה, מופעים של אמנים, נואמים מכובדים, מסלולי דוגמנות, כל אלה ועד הפרטים הקטנים ביותר, כמו סידורי הפרחים וצבע הווילונות, נכנסים לקטגוריה של עיצוב אירועים. כאמור, אין להקל ראש בחשיבותם, שכן הם אלה שיוצרים את הסביבה אליה נחשפים האורחים – בין אם הם לקוחות פוטנציאלים ובין אם קרובי משפחה נרגשים.

תחום חשוב נוסף הוא הפקות כנסים . חברות רבות עוסקות כיום בארגון כנסים יעודים בנושאים שונים. ניתן להזכיר בין השאר כנסים מקצועיים, ימי עיון, תערוכות, כנסי מכירות וכנסי לקוחות.הפקות כניסים מסודרות יכולות להבטיח כי העובדים יזכו לחוויה שהיא הרבה מעבר לסתם כנס משעמם ושבלוני, תוך דאגה לכל הנושאים הארגוניים והעיצוביים של הכנס והתאמתם לצרכי הלקוחות.

אין ספק כי עיצוב אירועים הוא לא משחק ילדים. חשוב להעסיק מפיק מיומן שמכיר את רזי המקצוע, מכיר את כל התקלות שעלולות לצוץ ויודע כיצד לעצב הפקות יוקרה שיתאימו לצרכים הייחודיים של כל דורש מצד אחד – ולדאוג לכל הנושאים הארגוניים "היבשים" מצד שני.


iris zohar

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

סוכנות דוגמנות היא המקום המומלץ ביותר לשכירת דוגמניות לאירועי קידום מכירות ותצוגות אופנה