יום רביעי, 22 באוקטובר 2008

מה חשוב לדעת על קידום אתרים

קידום אתרים הוא תחום אשר צמח במקביל לפריחתה של רשת האינטרנט. בכלליות, האתרים השונים המרכיבים את רשת זו, נמדדים ברובם על-ידי מספר הגולשים המבקר בהם. במילים אחרות, בין אם אתר האינטרנט הוא לצרכי מסחר, שיווק, תדמית או לצרכים אישיים, קיומו של האתר נועד כדי שאנשים יבקרו בו. לכן, בדרך כלל, הצלחה או כישלון באינטרנט נמדדים על-פי יכולתו של האתר למשוך אליו גולשים. קידום אתרים הוא שיטה בעזרתה משפרים ומקדמים את מעמדו של אתר מסוים ברשת. בעזרת שיטות קידום אתרים הופך האתר לנגיש יותר ונחשף בפני יותר ויותר אנשים.

מנועים לחיפוש אתרים
רוב חיפוש האינפורמציה ברשת האינטרנט מתבצע על-ידי מנועי חיפוש המאפשרים לגולש לנווט בקלות ובמהירות בין מיליוני האתרים השונים. כך, למשל, משתמש אשר יחפש את המילה "ספורט" באינטרנט, יקבל בתוצאות החיפוש את האתרים הרלוונטיים ביותר למילה זו. ברם, מחקרים הראו כי רובם המוחלט של הגולשים במנועי החיפוש נכנס רק לאתרים אשר הופיעו בעמוד הראשון של דף התוצאות ולכן, ככל שהאתר מדורג גבוה יותר בתוצאות החיפוש, סביר להניח שיותר גולשים יבקרו בו.

המלחמה בין מנועי החיפוש לשיטות הקידום השונות
קידום אתרים הוא תחום עסקי בו קיימים שני שחקנים עיקריים: מנועי החיפוש והאתרים השונים. הראשונים, שואפים להציג סביבה ניטראלית ונטולת "מסחור" וזאת כדי להימנע ממצב בו, למשל, אתר בעל משאבים רבים, יתפוס את כל המקומות הראשונים בתוצאות, על-ידי קידום אתרים המסתכם ב פרסום באינטרנט אגרסיבי ויקר. מסיבה זו, שיטות החיפוש משתכללות בלי הפסקה והן כוללות פרמטרים מורכבים יותר ויותר. קידום אתרים נועד כדי להתמודד עם השתכללותם של מנועי החיפוש והוא מנסה להתחקות אחר שיטות החיפוש השונות והאופן בו הן עובדות. באמצעות תוכנות מתקדמות, ידע מקצועי ובדיקות של ניסוי וטעייה, קידום אתרים מאפשר לנו "לפצח" את שיטות מנועי החיפוש וכך לקדם את מעמדו של האתר שלנו ברשת.

שיווק אנלוגי בעולם דיגיטאלי
למעשה, אסטרטגיות הפעולה של
שיווק באינטרנט נועדו כדי להתאים את פעולות השיווק והפרסום של העסק לעולם האינטרנטי בכלל, ולמנועי החיפוש בפרט. כיום, בניגוד לעבר, פעולות קידום אתרים של שיווק "קלאסי" אינן מספיקות על-מנת ליצור תשואה מקסימאלית לעסק. במציאות בה שולטים אלגוריתמים וקודים מספריים, אתר שישווק עצמו באופן "אנלוגי" בלבד יפסיד לקוחות רבים ולאורך זמן אף עשוי להיעלם. בהתאם לכך, קידום אתרים מודרני מציע חבילת פתרונות המתאימה לעולם זה: שיווק ומיתוג קלאסיים בנוסף לפעולות קידום אתרים בנושאי קוד ובדיקת תכנים.

איך זה עובד
במשך השנים התפתחו שיטות החיפוש של המנועים השונים וכך, גם
קידום אתרים הפך למקצוע אשר בו מתמחות חברות רבות. בעבר, קידום אתרים היה פשוט יחסית משום שמנועי החיפוש היו מבוססים על שיטות קטלוג מיושנות שחלקן אף התבצע באופן ידני. כיום, מנועי החיפוש מבוססים על אלגוריתמים מורכבים המתחשבים בתפוצתו של האתר באינטרנט, וותק האתר, תוכנו, תדירות הכניסה לאתר וכדומה. בפועל, אנשי קידום אתרים מכינים אסטרטגיות פעולה שונות היוצרות אופטימיזציה של האתר ביחס למנוע החיפוש. בין אסטרטגיות אלו ניתן למנות את: בדיקת קוד האתר, עיצוב וניסוח תוכן, ייעול מבנה האתר וכדומה. בנוסף, קידום אתרים אף מתייחס לפעולות שיווק ופרסום קלאסיות הכוללות פרסום האתר בעיתונים ובטלוויזיה, רישום למנועי חיפוש, מיתוג והגדרת מטרת העסק, הפצת דואר אלקטרוני ללקוחות ועוד.

אורגאני או ממומן
באופן כללי, שיטות קידום אתרים מתחלקות לשתיים: קידום אתרים "אורגאני" או קידום אתרים ממומן. קידום אתרים אורגאני מתייחס לתשובות האורגניות המתקבלות במנוע החיפוש. בקידום מסוג זה אנו מנסים להעלות את דירוג האתר באמצעות האסטרטגיות שהוזכרו (כמו: ניסוח תוכן, פעולות קוד ושיווק קלאסי, החלפת קישורים). להבדיל מסוג זה, קידום אתרים ממומן מתבצע על-ידי תשלום של האתר למנוע החיפוש. כל כניסה לקישור המוצג באמצעות
קידום אתרים ממומן, נרשם במנוע החיפוש ונשלח לחיוב החברה המפרסמת. יש להדגיש כי מנועי החיפוש השונים מציגים הפרדה בין סוגי הקידום השונים ומציינים זאת מפורשות לגולש.

סיכום
קידום אתרים מודרני מתחשב בפרמטרים רבים ומגוונים המשפרים את תדמיתו של האתר ומעלים את תפוצתו בקרב הגולשים. באופן טבעי, התקדמות שיטות החיפוש ברשת תרמו להקמתן של חברות רבות המתמחות במתן פתרונות של קידום אתרים לעסקים ועצמאיים. נראה כי בעולם בו האינטרנט מהווה כלי הגמוני לתקשורת ומסחר, קידום אתרים ימשיך להיות תחום חשוב ומרכזי להצלחתם של עסקים.

אין תגובות: