יום ראשון, 15 בנובמבר 2009

עורך דין תאונות דרכים? לא בדיוק חוק וסדר...

אחרי שהשתחררתי מהצבא חיפשתי מה לעשות בחיי. שקלתי מספר אפשרויות, אך לא מצאתי מקצוע שהרגשתי שבו אוכל לעשות דברים בעלי משמעות ולשפר את חייהם של אחרים. יום אחד הגיע אלינו מוטי, אחד מחברי הילדות של אבי, עורך דין תאונות דרכים במקצועו. הוא שאל לשלומי וסיפרתי לו על ההתלבטות שלי.
"ומה עם עריכת דין?" הוא שאל.
"שקלתי עריכת דין." אמרתי, "אך החלטתי לוותר על זה. אני מחפש עבודה שבה אוכל לעזור לאחרים. אם עריכת דין הייתה כמו שרואים בסרטים ובטלוויזיה, בהם עורך הדין הוא הקו האחרון בין צדק לעוול, הייתי נרשם לזה. אך הרושם שקיבלתי הוא שמדובר במקצוע אפרורי ומשעמם."
"זה בכלל לא נכון." אמר מוטי, "אני מרגיש שאני עושה דברים בעלי משמעות כל יום. רק אתמול זכיתי בתביעת תאונת עבודה בה מעורבים כלי רכב, והלקוח שלי זכה בפיצוי בן עשרות אלפי שקלים."
עיקמתי את אפי. "ניחא אם כעורך דין הייתי מכניס את הרעים לבית הכלא... אך נראה שרוב עורכי הדין בימינו עוסקים בתביעות על רשלנות רפואית או דברים אחרים בסגנון זה."
"ילד, אתה מדבר שטויות ואוכיח לך את זה מחר, כשתצטרף אלי ליום במשרד."

תאונת עבודה? רשלנות רפואית? תאונת דרכים? מוטי יעזור לכם

מוטי אסף אותי בבוקר ונסענו למשרד. בדרך עצרנו בבית קפה קטן לארוחת בוקר. בעל המקום בעצמו הגיש לנו את המשקאות החמים, ולהפתעתי סרב לקבל את הכסף שלי.
"חבר של מוטי הוא חבר שלי!" אמר, "אין עורך דין תאונות דרכים יותר טוב ממנו. אם מוטי לא היה עוזר לי לא הייתי מקבל גרוש מחברת הביטוח. הייתי יכול להיות בחובות על טיפולים רפואיים במקום לקבל את המגיע לי, ובוודאי הייתי נאלץ למכור את העסק. בזכותו אני יכול להגיש לכם קפה עכשיו..."
כאשר הגענו לבניין המשרדים של המשרד של מוטי הפקידה קיבלה אותו בחיוך רחב. "מוטק'ה, בוקר טוב, ושוב תודה." אמרה כאשר הביאה לו את הדואר. למבטי השואל אמרה הפקידה "מוט'קה עזר לנו לקבל את המגיע לנו כאשר בעלי נפגע במהלך תאונת עבודה. השותף שלו במשרד עזר לאחותי כאשר היא נפגעה עקב רשלנות רפואית... וכאילו כל זה לא מספיק – הוא גם סידר לי את העבודה הזו. זה היה לפני שבע שנים אבל בגלל שאני לא יכולה להודות לו מספיק אני אומרת לו תודה גם בכל בוקר."
הבטתי במוטי בהפתעה. הוא רק משך בכתפיו בחיוך שובב.

עורך דין תאונות דרכים – לא רק עורך דין

כל אותו היום ישבתי במשרד של מוטי. ראיתי את העבודה שעשו הוא ושותפיו, ואת האנשים שבאו לקבל את עזרתו.
"שמעתי שאתה עורך דין תאונות דרכים." אמר אדם בכסא גלגלים. "נפגעתי בתאונת פגע וברח, חברת הביטוח טוענת שהביטוח שלי לא מכסה מקרים כאלו..."
אישה אחרת באה לקבל את עצתו באשר למקרה תאונת עבודה אותה היא חוותה, מאחר ויש למוט'קה ניסיון גם בתחום זה. המפעל מסרב לקחת את האחריות על הנזק הפיזי שנגרם לה. שיחת טלפון אחת ממוטי, שפולפלה באיום לתביעה, והעניין הוסדר – מוטי הגיע להסדר פיצויים עם המפעל, כולל החזרתה של העובדת לעבודה בתוספת שכר.
אחר הצהריים התלווינו אני ומוטי לשותף במשרד לבית המשפט, שם ייצג השותף קורבן במשפט אחד מסדרת תביעות רשלנות רפואית – עובדי בית החולים הזניחו את הטיפול בגברת קשישה, אשר עקב הטיפול הקלוקל נזקקה לניתוח נוסף. השותף זכה במשפט, ואין מאושרת בעולם מאשר הקשישה.

תאונת עבודה? רשלנות רפואית? תאונת דרכים? אני מגיע...

בדרך חזרה שאל אותי מוטי מה דעתי עכשיו על המקצוע.
"תשמע," אמרתי, "לא ידעתי עד כמה עריכת דין היא מקצוע משמעותי. הרי ללא עורך דין תאונות דרכים לא יהיה מי שידאג לאלפי נפגעי תאונות דרכים בשנה... ופשוט הדהימה אותי האטימות של המפעל לנוכח האישה שחוותה תאונת עבודה – אם אתה לא היית היא בוודאי הייתה עומדת לבדה במערכה כנגד המפעל... ויותר מכל אלו – ראית עד כמה מאושרת היית הגברת שזכתה במקרה רשלנות רפואית?"
מוטי חייך. "אז מה אתה אומר בעצם?"
גם אני חייכתי, ואמרתי "נראה לי שמצאתי לי משהו משמעותי לעשות בחיי..."
למחרת כבר הגשתי טפסי מועמדות ללימודי משפטים.

אין תגובות: